پارچه کجراه

پارچه کجراه چیست ؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پارچه کجراه، دارای ضخامت و استقامت بالا تری نسبت به نوع ساده ی آن است که معمولا در صنایع پوشاک کار، کاربرد فراوانی دارد. به همین دلیل به این نوع پارچه، پارچه لباس کار نیز گفته می شود. نوع پنبه ایه پارچه کجراه به دلیل خصوصیاتی که دارد بهترین گزینه برای تولید لباس کار می باشد.

در تار و پود پارچه دقیق شوید، و مورب بودن بافت آن را بینید که انگار یک شیب خیلی محو در بافته شدن تار و پود آن قرار گرفته است و بافت سنگینی دارد. پس تشخیص این پارچه کار چندان سختی نیست. این پارچه یکی از پرکاربرد ترین پارچه ها به حساب می آید.

برای دوام پارچه در شستشو و ثابت ماندن رنگ آن و همچنین برای جلوگیری از آب رفتن پارچه از رنگ های راکتیو در رنگرزی پارچه استفاده شود. عملیات انجام شده بروی پارچه برای لباس کار بستگی به موارد استفاده در زمینه ی کاری را دارد.

پارچه کج راه یکی از انواع پارچه های تولید شده در کارخانه های نساجی بوده که تار و پود متفاوت داشته و برای کاربری ویژه طراحی شده است. اگر به تار و پود پارچه های کج راه دقت کنید، تفاوت آن را با پارچه های ساده به راحتی متوجه می شوید. تار و پودهای مورب به صورتی که در پارچه بافته شده‌اند در انواع پارچه های کج راه در طرح ها و رنگ های مختلف مشاهده می شود.

درصد پنبه که برای بافت این پارچه ها به کار رفته است در انواع مختلف، متفاوت است. پارچه کج راه عموماً با 20 ،30 ،70، 80، 100 درصد در کارخانجات تولید می‌شود؛ البته برخی از صنایع نساجی صرفاً یکی از این پارچه‌ها را تولید می‌کنند و برخی دیگر، یک یا تمام آن ها را به بازار عرضه می دهند.

یکی از متداولترین انواع پارچه های کج راه که در بازار موجود هستند، به پارچه ‌های ۳۰-۷۰ شهرت دارند. پارچه 30 -70  شامل پارچه های کج راه هستند که ۳۰ درصد الیاف پلی استر و ۷۰% پنبه در بافت آنها به کار رفته است. نوع دیگری از این پارچه ها دارای ۳۰ درصد پنبه و ۷۰ درصد پلی استر می باشند.

https://parchedozan.ir/wp-admin/post-new.php

انواع پارچه کجراه

کجراه ویسکوز،کجراه فلامنت ویسکوز،کجراه پنبه ای،کجراه کتان،کجراه فاستونیو …..

مشخصات پارچه کجراه

وزن : 280 گرم- 290 گرم

عرض : 1/5

نوع نخ : پلی استر ویسکوز

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما