پارچه های ترگال و کجراه

پارچه های ترگال و کجراه در گروه پارچه های تخت بافت قرار دارد، که به دو صورت ترگال ساده و ترگال کجراه در کارخانجات نساجی تولید می‌ شود. شاید این سوال را بپرسید که جنس پارچه ترگال از چیست؟ باید گفت که در کارخانجات نساجی پارچه، ترگال را از الیاف پلی استر ویسکوز تولید می کنند. البته پود پارچه ترگال از الیاف فلامنت بوده و نمره نخ آن هم ۱۵۰ است.

در بازارهای عرضه و فروش از پارچه های ترگال استقبال بسیار خوبی می شود؛ زیرا به دلیل وجود ویژگی ‌های منحصر به فرد در این پارچه و تنوع بالا به راحتی می ‌توان از آن در بخش ‌های گوناگون استفاده کرد.

پارچه ترگال برای مانتو پارچه ترگال چروک میشه معایب پارچه ترگال
پارچه ترگال برای مانتو پارچه ترگال چروک میشه معایب پارچه ترگال

پارچه های ترگال را بر اساس نوع بافت و گرماژ به دو دسته و گروه تقسیم بندی می کنند، که به پارچه های ترگال ساده و پارچه های ترگال کجراه می توان آنها را طبقه بندی کرد:

  1. پارچه ترگال ساده: این پارچه به صورت تخت بافت و بافت مربعی ساده است که معمولاً با عرض ۱۵۰ سانتی متر در کارخانجات تولید می ‌شود و گرماژ آن حدود ۲۴۵ گرم می باشد. پس از تولید پارچه، آن را در طاقه های ۴۰ متری به بازار ارائه می دهند.
پارچه ترگال برای مانتو پارچه ترگال چروک میشه معایب پارچه ترگال
پارچه ترگال برای مانتو پارچه ترگال چروک میشه معایب پارچه ترگال چیست
  1. پارچه ترگال کجراه: این پارچه نیز تخت بافت است؛ اما بافت آن به صورت میله ای و کجراه می ‌باشد، که از نزدیک کاملاً قابل لمس و مشاهده است. پارچه کجراه را با عرض ۱۵۰ سانتی متر و گرماژ حدود ۲۸۵ گرم به بازار ارائه می ‌کنند، معمولاً طاقه های پارچه های کجراه ۴۰ متری هستند.

پارچه های ترگال در کیفیت های متعدد تولید می شود، به راحتی می توان از سبک های مختلف این پارچه برای گزینه های گوناگون استفاده کرد.

قیمت مناسب در برابر ویژگی های منحصر به فرد این پارچه سبب شده تا به آسانی بتوان از این پارچه استفاده های زیادی برد مانند:

  • لباس فرم مدارس

به دلیل داشتن تنوع در رنگ بندی های بالا و مقاومت در برابر شستشو معمولا از پارچه های ترگال ساده برای تولید فرم لباس مدارس ابتدایی استفاده می کنند؛ اما از پارچه ‌های ترگال کجراه در جهت تولید لباس فرم برای مقاطع بالاتر تحصیلی و اغلب شلوارها استفاده می شود.این پارچه در کنار پارچه لی از گزینه های مناسب لباس کار هستند.

  • لباس کار

برای تولید انواع البسه کار در گروه‌های مختلف شغلی از پارچه‌ های ترگال پنبه، پارچه های ترگال ۷۰ درصد پنبه و از انواع مختلف این پارچه می توان استفاده نمود و از پارچه های ترگال ساده بیشتر در جهت تولید لباس فرم کارگران مشغول در صنایع غذایی استفاده می کنند؛ زیرا هم سبک است و هم قابلیت شستشوی خوبی دارد. شایان ذکر است که امروزه پارچه ترگال کجراه که درصدی پنبه هم داشته، جایگزین بسیار خوبی برای پارچه کتان در تولید لباس های کار می باشد. در واقع اگر شما نام پارچه کتان ترگال را شنیده اید، مقصود همان پارچه کجراه پنبه ای مناسب تولید لباس کار بوده است.

  • مصارف بیمارستانی

یکی از مهم ترین مکان هایی که از پارچه های ترگال استفاده می کنند ،مرکز بیمارستانی و درمانی هستند که اغلب از رنگ بندی های این پارچه و به خصوص از رنگ سفید آن در جهت دوخت البسه برای فرم بیماران و همچنین لباس فرم پزشکان و پرستاران استفاده می شود و از رنگ سبز آن در جهت تولید گان و شان جراحی به دلیل کیفیت بالای رنگ به کار می برند.

  • دوخت مانتو شلوار اداری

کیفیت بالای پارچه های ترگال و مقاومت آنها در برابر چروک شدگی سبب شده تا در جهت دوخت انواع مانتو شلوارهای اداری از رنگ بندی های مناسب این پارچه استفاده شود.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش: 09169558627       

واتساپ : 09930699356  

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما