خصوصیات پارچه تترون

خصوصیات پارچه تترون

گفتیم که تترون از پرفروش‌ترین انواع پارچه است. اما چه ویژگی‌هایی باعث پرطرفدار بودن این پارچه می‌شود؟‌ تترون در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شود. تولید پارچه تترون در طرح و رنگ‌های متنوع یکی از دلایل پرفروش بودن این محصول است. اما دلیل اصلی محبوبیت آن مقاومت بالای تترون در مقابل شستشوی زیاد است. از دیگر ویژگی‌های این پارچه می‌توان اشاره کرد به:

  • ضد حساسیت بودن
  • سادگی و قیمت مناسب
  • لطیف و خنک بودن
  • عرض مناسب پارچه
  • تراکم بافت استاندارد و بدن نما نبودن
  • ثبات رنگ
  • یک دست بودن رنگ پارچه
  • عمر بالا. این پارچه مقاومت زیادی در برابر سایش دارد.
  • مقاومت در برابر چروک شدن
خصوصیات پارچه تترون

تترون در چه مواردی کاربرد دارد؟

تترون به دلیل تنوع بالایی که در رنگ و تراکم بافت دارد، در صنایع بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرید. هر نوع از این پارچه ویژگی‌های مخصوص خود را دارد که برای موارد متفاوت قابل مصرف است. در ادامه به انواع کاربرد آن می‌پردازیم:

پارچه مناسب برای دوخت پیراهن

بیشترین مصرف پارچه تترون را می‌توان در دوخت انواع پیراهن‌های مردانه و اسپرت مشاهده کرد. پارچه‌ای که برای دوخت پیراهن استفاده می‌شود، معمولا گرماژ بالایی دارد و عرض آن 150 سانتی متر است. تترون رنگی، مخصوصا سفید و مشکی، پر مصرف‌ترین نوع تترون در این دسته می‌باشد. سبکی و لطافت بالای تترون باعث می‌شود که خیاطان این پارچه را برای دوخت پیراهن انتخاب کنند.

مقنعه، چادر و یونیفرم

بعد از دوخت پیراهن، استفاده از تترون در دوخت مقنعه مقام دوم مصرف را دارد. از تترون در عرض‌های 90، 110، 150 و 180 با توجه به مدل مقنعه مورد نظر استفاده می‌شود. لطافت پارچه در دوخت مقنعه اهمیت بالایی دارد و برای دوخت آن به نوع پارچه و تراکم بافت آن بسیار دقت می‌شود. برای دوختن چادر از پارچه تترون در عرض‌های 1 متر، 1 متر و 10 سانتی‌متر و 2 متر استفاده می‌شود. تترون‌های گلدار نیز برای دوخت چادر‌های جشن تکلیف و چادر نماز کاربرد دارد.

همچنین تترون در دوخت یونیفرم‌ها بسیار کاربرد دارد. به دلیل تنوع رنگی که دارد، هر سازمان یا ارگان می‌تواند رنگ خاصی را برای کارمندان خود انتخاب کند. راحتی و مقاومت این پارچه در شستشوی مکرر یکی دیگر از دلایل انتخاب این پارچه برای دوخت یونیفرم است. اغلب یونیفرم‌های مدرسه هم از همین پارچه دوخته می‌شود.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

واتساپ و روبیکا: 09169558627       

واتساپ و تلگرام : 09930699356  

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com   

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما