پارچه کرپ

البسه ای که با پارچه کرپ دوخته می‌شوند به راحتی روی اندام می‌نشینند. پارچه کرپ جنس نرمی دارد. از انواع الیاف پارچه کرپ تهیه می‌شود. این پارچه را می‌توان با الیاف طبیعی، حیوانی یا مصنوعی و ساخت بشر بافت. پارچه کرپ انواع مختلف و رنگهای متنوعی دارد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تولید پارچه کرپ به صورت گردباف (تریکو) نیز تولید می شود در حالی که پیش از این از جمله پارچه های تاری و پودی محسوب می‌گشت. انواع کت، دامن، لباس مجلسی، مانتو، پیراهن و حتی شال و کوسن را با استفاده از پارچه کرپ می‌توان تهیه کرد.

پارچه کرپ با ضخامت‌های مختلف، نرم یا دانه دانه و با وزنی متغیر تولید می‌شوند. با توجه به مقاومت بالایی که دارند از دوام و عمر خوبی برخوردار هستند.

پارچه ژاکارد کرپ ابریشم

انواع پارچه کرپ

به طور کلی پارچه کرپ به دو نوع نرم و سخت یا پیچ خورده تقسیم می‌گردد. نام انواع پارچه کرپ متنوع بوده و بنا به تولیدکننده یا طرح نام گذاری صورت گرفته است. کرپ دیور، کرپ اسکاچی، کرپ ابریشم، کرپ حریر، کرپ ساتن، کرپ ترک، کرپ گلدار، کرپ چادری، کرپ سیلک، کرپ پوپلین، کرپ موهر، کرپ ژرژت، کرپ گاباردین، کرپ ژرسه، کرپ خاویاری، کرپ شیفون، کرپ مروی جت و… نام انواع پارچه کرپ می باشند. بنا به هر نوع از این پارچه کاربرد آن نیز متفاوت است. از دوخت لباس زنانه و دخترانه چون مانتو، کت و دامن تا لباس مجلسی و نیز کاربرد در دکوراسیون با استفاده در کوسن یا به عنوان رومیزی از پارچه کرپ بهره گرفته می‌شود.

به عنوان مثال در این بین از پارچه ژرژت و خاویاری با توجه به مقاومت بالایی که دارد معمولا در دوخت چادر مشکی استفاده می ‌کنند. کرپ سیلک کاربرد به عنوان خرجکار را نیز دارد. از کرپ باربی در دوخت انواع مانتو استفاده می‌شود. کرپ گاباردین مناسب لباس مجلسی و کت مجلسی است. کرپ گلدار ترک کاربرد متنوع در دوخت انواع لباس زنانه، شومیز، کت، سارافون و شال و … را دارد. کرپ دیور مناسب مانتو، لباس شب و بلوز زنانه است.

خرید پارچه کرپ

خرید انواع پارچه کرپ ایرانی و وارداتی در پارچه فروشی‌های سطح شهر فراهم است. در خرید پارچه کرپ به جنس و کاربردی که از آن انتظار دارید توجه نمایید. پارچه کرپ معمولا به صورت متری در خرده فروشی ها به فروش می‌رسد. هنگام خرید پارچه کرپ چروک پذیری آن را مد نظر قرار دهید. پارچه را مشت کرده و رها سازید اگر به حالت اولیه باز نگشت و چروک ماند آن پارچه گزینه مناسبی برای خرید نمی باشد. همچنین دوام پارچه کرپ فاکتور حائز اهمیتی می باشد.

پارچه کرپ از پارچه های محبوب با کاربردی متنوع و گسترده می باشد. امیدواریم این مطلب در انتخاب پارچه کرپ مناسب برای پروژه های طراحی لباس و خیاطی شما سودمند باشد.

  • پارچه ژاکارد کرپ ابریشم
    پارچه ژاکارد کرپ ابریشم برجسته
  • ژاکارد ترک گلدار
    پارچه ژاکارد ترک گلدار
  • برای خرید و فروش انواع پارچه با ما در ارتباط باشید

  • اکبر حقی زهابی

  • تلفن تماس : 09169558627

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما