پارچه کج راه

پارچه کج راه و کاربردهای آن

پارچه کج راه یکی از انواع پارچه های تولید شده در کارخانه های نساجی بوده که تار و پود متفاوت داشته و برای کاربری ویژه طراحی شده است. اگر به تار و پود پارچه های کج راه دقت کنید، تفاوت آن را با پارچه های ساده به راحتی متوجه می شوید. تار و پودهای مورب به صورتی که در پارچه بافته شده‌اند در انواع پارچه های کج راه در طرح ها و رنگ های مختلف مشاهده می شود.

درصد پنبه که برای بافت این پارچه ها به کار رفته است در انواع مختلف، متفاوت است. پارچه کج راه عموماً با 20 ،30 ،70، 80، 100 درصد در کارخانجات تولید می‌شود؛ البته برخی از صنایع نساجی صرفاً یکی از این پارچه‌ها را تولید می‌کنند و برخی دیگر، یک یا تمام آن ها را به بازار عرضه می دهند.

یکی از متداولترین انواع پارچه های کج راه که در بازار موجود هستند، به پارچه ‌های ۳۰-۷۰ شهرت دارند. پارچه 30 -70  شامل پارچه های کج راه هستند که ۳۰ درصد الیاف پلی استر و ۷۰% پنبه در بافت آنها به کار رفته است. نوع دیگری از این پارچه ها دارای ۳۰ درصد پنبه و ۷۰ درصد پلی استر می باشند.

یک نکته مهم در مورد انواع پارچه کج راه با درصد پلی استر و پنبه ای متفاوت وجود دارد. استانداردهای بافت پارچه برای مقاومت بافته انواع پارچه، یک رقم را تعریف کرده است؛ بر اساس همین استانداردها، درصد الیاف پلی استر و درصد الیاف پنبه در پارچه کج راه، متفاوت است. برخی از کارخانه ها پارچه هایی را تولید می کند که ۸۰ درصد پنبه و ۲۰ درصد پلی استر در بافت آن استفاده شده است. برخی دیگر نیز با قانون 70 -30  ، تولیدات خود را به بازار عرضه می کند.

وزن پارچه های کج راه به طور متناسب باید بین ۳۰۰ تا ۴۸۰ گرم باشد. بنابراین هنگامی که قصد خرید این پارچه‌ها را دارید ابتدا به درصد الیاف به کار رفته در آن دقت کنید و سپس پارچه مناسب را برای نیاز خود خریداری نمایید.

 

پارچه کج راه لباس کار

پارچه کج راه لباس کار یکی از پارچه‌های کج راه است که درصد پنبه بالاتری در بافت آن به کار رفته است. لباس کار باید الیاف مقاوم داشته باشد؛ که الیاف پنبه این خصوصیت را در لباس کار ایجاد می کنند.  به طور معمول پارچه های کج راه برای تهیه لباس کار دارای ۷۰ درصد پنبه و ۳۰ درصد الیاف پلی استر هستند. به این ترتیب، لباس کار با مقاومت بالا برای کارکنان قابل تهیه است. برای تولید لباس کار در محوطه هایی که با حرارت بالاتری در تماس هستند، درصد الیاف پنبه باید در بافت پارچه کج راه لباس کار بیشتر باشد؛ عموماً این رقم در حد ۹۰ درصد معرفی شده است.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید.

اکبر حقی زهابی

تلفن های سفارش:

09169558627

09930699356

ایمیل:Akbar.z1351@gmail.com

ادرس سایت های مرتبط با خرید انواع پارچه :

https://parchedozan.ir

https://parchedaran.ir

https://parchehdooz.ir

https://clothcity.ir

https://ircloth.ir

کانال تلگرام :parchehdoozan@

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما