پارچه های ترگال

اطلاعات فنی پارچه ترگال ساده

پارچه های ترگال از نوع تخت بافت به شمار می روند که از شبکه منظمی از الیاف در طول و عرض، و در هم تنیدن آن ها با عرض ۱۵۰ سانتیمتر تشکیل می شوند. به الیاف مصرفی در طول پارچه در اصطلاح تار یا چله و به الیاف مصرفی در عرض پارچه، پود گفته می شود.
تار پارچه ترگال ساده یا چله آن از الیافی به نام ( پلی استر – ویسکوز ) است.
لازم به ذکر است که هر نخ یا همان الیاف دارای نمره ای است که به ضخامت، قطر و وزن نخ مربوط می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مطلب «نمره نخ و رابطه آن با پارچه چیست؟» مراجعه کنید.
نمره نخ تار پارچه ترگال، یعنی همان پلی استر ویسکوز، ۲/۳۰ است. این نمره نخ را در بازار به نام سی دولا می شناسند.

پود پارچه ترگال از نخ فلامنت یا به اصطلاح فیلامنت است. نمره نخ فلامنت پارچه ترگال، ۱۵۰ است. پارچه ترگال با در هم تنیدن تاری از پلی استر ویسکوز و پودی از فلامنت در واحد بافندگی به صورت ساده طراحی می شود. پس از بافت ساده به رنگرزی ارسال می شود.
بافت پارچه ترگال به صورت مربعی شکل است. تراکم بافت یا همان وزن پارچه در حالت استاندارد تقریبا معادل ٢۴٠ گرم است؛ یعنی مساحت ١ متر طول در عرض پارچه که ١۵٠ سانتیمتر است، وزنی حدود ٢۴٠ گرم دارد.

اکثر مشتری ها، به خصوص مشتری های مبتدی، در این باره سوال دارند که پارچه ترگال یا کجراه چند درصد نخ دارد؟ و جنس پارچه ترگال چیست؟
منظور عامه مردم از نخ یا پارچه نخی اکثرا پنبه یا ویسکوز است. همانطور که گفته شد نخ ویسکوز به صورت ترکیبی با الیاف پلی استر در تار پارچه ترگال (طول پارچه) به کار می رود.
نخ پلی استر ویسکوز به صورت تقریبی از ٢۵ درصد ویسکوز و ٧۵ درصد پلی استر تشکیل شده است.

به طور کلی در یک متر پارچه ترگال با عرض یک متر و نیم، حدود ۴٠ تا ۴۵ گرم ویسکوز (الیاف طبیعی) وجود دارد که تقریبا ١٨ درصد پارچه را شامل می شود و در بازار به صورت رند آن را ٢٠ درصد در نظر می گیرند.

tergal fabric

پارچه ترگال در رنگهای مختلف قیمت از 13500 تومان تا 22000تومان

برای خرید و فروش انواع پارچه با ما در تماس باشید.

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس :09169558627

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما