پارچه مخمل

پارچه مخمل چگونه تولید می شود ؟ پارچه مخمل با نخ عمودی و velveteen (مخمل پودی) با نخ افقی ساخته می شوند، اما در هر صورت این دو منسوج از طریق فرآیندهای یکسانی تولید می گردند. با این حال velveteen اغلب با نخ پنبه ای معمولی ترکیب می شود. این موضوع سبب می گردد تا از کیفیت آن کاسته شود و بافتش تغییر کند.
ابریشم یکی از محبوب ترین مواد ساخت پارچه مخمل است که با از هم باز کردن پیله های کرم ابریشم و نخ ریسی کردن این رشته ها به نخ تولید می گردد. منسوجات مصنوعی مانند ریون با حرارت دادن و ذوب کردن مواد پتروشیمیایی به فیلامنت ها تولید می شوند. وقتی یکی از این انواع نخ به لباس مخمل بافته می شوند، با توجه به نوع کاربرد مورد نظر می توانند رنگ آمیزی یا فرآوری شوند.
پارچه مخمل چه کاربردی دارد؟
ویژگی اصلی مخمل، نرم بودن آن است، بنابراین این منسوج در ابتدا در کاربردهایی که پارچه به پوست نزدیکی بیشتری دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. در عین حال، مخمل یک ویژگی بصری متمایز نیز دارد که برای استفاده در دکوراسیون منزل در کاربردهایی مانند ساخت پرده و کوسن بسیار محبوب است. برخلاف برخی دیگر از وسایل دکوراسیون داخلی، مخمل به همان اندازه که به نظر می رسد، حس خوبی منتقل می کند. این مسئله باعث می شود تا این پارچه یک تجربه طراحی خانه با چند حس متفاوت باشد.
مخمل به دلیل نرمی زیادی که دارد گاهی اوقات در وسایل تختخواب نیز به کار می رود. به خصوص این پارچه در عایق پتو که بین ملافه و لحاف مورد استفاده قرار می گیرد، کاربرد دارد. مخمل در لباس های زنانه بیشتر از پوشاک مردان کاربرد دارد و اغلب برای برجسته کردن منحنی بدن زنان و ساخت لباس های مجلل شبانه از آن استفاده می شود. برخی از شکل های سفت مخمل برای تولید کلاه مورد استفاده قرار می گیرند و این ماده در تولید آسترهای دستکش نیز محبوب است.
پارچه مخمل در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟
مانند بیشتر انواع منسوجات، بزرگترین سهم مخمل جهان در چین تولید می شود. با این حال چون این پارچه می تواند با دو نوع مختلف از منسوجات تولید گردد، لذا مهم است که به هر نوع به نوبه خود اشاره گردد:
بزرگترین تولید کننده ابریشم
چین بزرگترین تولید کننده ابریشم جهان است، اما هند نیز در تعقیب این کشور است. به عنوان یک قانون کلی، ابریشم هندی بیشتر احتمال دارد تا مورد تأیید قرار گیرد و معمولا کیفیت بالاتری نیز دارد.
بزرگترین تولید کننده ریون
پیشگام بیشترین تولیدات مربوط به منسوجات مصنوعی در جهان، کشور چین است. اینگونه محصولات و دیگر روش های صنعتی عاری از حس مسئولیت باعث شده است تا این کشور کمونیستی به سرعت به بزرگترین آلوده کننده جهان نیز تبدیل شود. چین از تغییر تدریجی جهان به سمت پارچه های پایدار و فرآیندهای تولید بدون آلودگی عقب مانده است.
هر چند که گاهی اوقات از پنبه نیز برای تولید مخمل استفاده می شود، اما این روش به قدری غیر رایج است که احتیاجی به ذکر جزئیات آن وجود ندارد.
قیمت پارچه مخمل به چه صورت است؟
مخمل تولید شده از طریق مواد مصنوعی کاملا ارزان است. با این حال، مخمل کاملا ابریشمی ممکن است برای هر یارد، صدها دلار قیمت داشته باشد، چون تولید کردن این پارچه به زحمت زیادی احتیاج دارد. پارچه مخملی که با استفاده از مواد پایدار بافته می شود، معمولا نسبت به پارچه ارزان قیمت تولید شده با استفاده از منسوجات مصنوعی، هزینه بسیار بیشتری دارد.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

09930699356

09169558627

تلگرام: @parchehferosh

ایمیل :Akbar.z135161@gmail.com

واتساپ:09169558627

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما