پارچه مخمل

پارچه مخمل

پارچه مخمل بهترین گزینه نمایش لباسی فاخر، پارچه مخمل است. حتی اگر قرن‌ها پیش برگردیم و به تاریخچه لباس‌های مهم هر زمان نگاهی بیاندازیم، رد پای پارچه‌های مخمل و ابریشم را خواهیم دید که معمولاً مورد استفاده‌ افراد خاص و سرمایه‌داران آن دوران بوده است. نمونه بارز این ماجرا را می‌توان در فیلم‌های تاریخی که از درباریان و پادشاهان گذشته ساخته می‌شود، دید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

لباس اکثر افراد مهم دربار از جنس مخمل بوده تا جلوه و جلال لباس و مقام فرد مورد نظر بیشتر نمود پیدا کند. حتی در طراحی دکوراسیون داخلی کاخ پادشاه نیز دیده می‌شود که به وفور از این متریال استفاده شده است. امروزه نیز یکی از پرفروش‌ترین و پرمصرف‌ترین پارچه‌ها چه در امر تولید لباس و چه در امور مختلف مصرفی پارچه مخمل می‌باشد.

پارچه مخمل

انواع مخمل‌ها

مخمل‌های کش و بدون کش (ونوس) که در عرض‌های بین ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر تولید و عرضه می‌شوند. بهترین نوع جنس مخمل متعلق به کشور کره می‌باشد که نسبت به رقیب ترکیه‌ای خود در بازار ایران بیشتر یافت می‌شود. البته ناگفته نماند که هر دو تولیدکننده بزرگ مثل خیلی از بزرگان دنیا هر بار قسمتی از تولیدات خود را بر گردن کارخانه‌های بزرگ چین انداخته‌اند.

مخمل‌های کشی عرض ۱۵۰ بدون لب ترکی در گذشته شاخصه کشور چین بود که لب ترکی کار وجه تمایز بین تولید چین و کره بوده که در حال حاضر متاسفانه یا خوشبختانه تولیدات خود را با لب ترکی اصطلاحاً ۸ خط یا ۱۰ خط عرضه می‌کنند و تشخیص کار خیلی سخت‌تر از گذشته شده است.

درضمن تولیدات درجه یک چین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و رقیب جدی برای کره و ترکیه محسوب می‌شود. پارچه مخمل از لحاظ رنگ‌بندی قابلیت تولید بسیار متنوع را دارد که معمولاً در میان اجناس درجه یک و یکی از دیگری جذاب‌تر و زیباتر هستند. پارچه مخملی که در حال حاضر تیراژ فروش در زمینه دکوراسیون و پرده را به خود اختصاص داده، مخمل کالیفرنیا نام دارد که با کیفیت و توع رنگ بسیار بالا قابل تهیه می‌باشد.

انواع مخمل‌ها
https://parchedozan.ir/wp-admin/post-new.php

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما