پارچه متقال

پارچه متقال

پارچه متقال Fustian انواع پارچه سنگین است که از پنبه بافته شده است، و عمدتا برای لباسهای مردانه تهیه شده است. پارچه ای است که بصورت خام می باشد و هیچ نوع عملیات رنگ  روی آن  انجام نگرفته اما اکنون متقال های رنگی هم در بازار موجود هستند متقال در ابتدا فقط به پارچه 100 دصد پنبه ای گفته می شد اما الان در بازار متقال موادی هم وجود دارد.

در ابتدا با بافندگی دو مجموعه از پارچه های پنبه ای، یا پر کننده ها، روی تارهای کتان ساخته شده است، که در دوران قرون وسطای اروپا بسیار محبوب بوده است. این نوع پارچه از خانوادهٔ کرباس است اما از کرباس لطیف تر است. پارچه متقال به دلیل پرز ندادن و جذب رطوبت برای گردگیری و نظافت منزل بسیار مناسب است. متقال سبک، مقاوم و محکم است و پارچهٔ خنکی است. هنگامی که خیس باشد محکم تر می‌شود. نرم است و به راحتی اتو می‌شود. دوخت این پارچه بسیار راحت است. متقال پنبه ای از تار و پود پنبه صددرصد بافت می شود که با توجه به گرماژ آن و همچنین عرض پارچه دارای قیمت متفاوتی است این نوع متقال با کیفیت ترین نوع متقال می باشد.

https://parchedozan.ir/wp-admin/post-new.php

مصارف متقال

پارچه متقال برای مصارفی چون تهیه تشک و لحاف، تولید انواع ساک های تبلیغاتی، استفاده آرایشی(اپیلاسیون)و.. به کار می روند. پارچه متقال با صد در صد پنبه مصارف مختلفی دارد که از تولید کیف و کفش تا انواع پوشاک و کالای خواب را شامل می شود. در حال حاظر بیشترین مصرف پارچه متقال برای چاپ ملحفه می باشد.

پارچه های عرض ۹۰ الی ۱۰۰ سانتی متر متقال عموماً جهت مصرف پر استفاده می‌شوند به این منظور که برای دوخت بالش های پر از این نوع عرض استفاده می‌شود که معمولاً تراکم و بالایی دارند تا پر در هنگام استفاده به دلیل لرزیدن و نرمی که دارد از بافت پارچه بیرون نزند که این نوع متقال هم به صورت الیاف پنبه ای پلی استر پنبه فلامنت در گرما ژ مختلف تولید می شود. پارچه های دو متری آن بیشتر جهت تولید لحاف و تشک و همچنین به صورت متری در پارچه فروشی ها موجود است که بسته به وزن و نوع الیاف با قیمت های متفاوت ارائه می شود.

برای خرید و فروش انواع پارچه با ما در ارتباط باشید .

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس :09169558627

ایمیل : Akbar.z1351@gmail.com

تلگرام :parchehfrosh@

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما