پارچه دوزان – مرکز خرید و فروش انواع پارچه

پارچه مخمل برای رو مبلی ها در دکوراسیون داخلی

پارچه رو مبلی مخمل را می توان جزو آن دسته از پارچه هایی دانست که هیچ گاه از مد نمی افتند و همیشه طرفداران خودشان را دارند، چرا که این پارچه ها تنوع زیادی دارند چه در بافت شان، چه در رنگ های شان. البته نباید فراموش کرد که پارچه های مخمل انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها پارچه های مخمل نانو است که نسبت به دیگر انواع پارچه های مخمل دیرتر کثیف می شوند حتی اگر رنگ شان روشن باشد.

مزایا و معایب پارچه های مخمل و جیر

بزرگترین مزیت پارچه های مخمل این است که می توانید دکوراسیونی لوکس با بافت های گرم و جذاب داشته باشید، پارچه های مخملی که از آن ها به عنوان رومبلی و یا پارچه کوسن های تان استفاده می کنید، به شما اجازه می دهند که ترکیبی جالب از بافت های مختلف را در دکوراسیون داخلی خانه تان تجربه کنید.  دوام این پارچه ها معمولا بالا است و فقط شاید کمی تمیز کردن لکه ها از روی آن ها کمی سخت باشد.

پارچه های ساتن برای رو مبلی در طراحی دکوراسیون داخلی

اگر می خواهید برای مبلمان خانه تان رومبلی تهیه کنید، شاید پارچه های ساتن آخرین گزینه ای باشد که دلتان می خواهد به سراغ آن ها بروید، که البته بهتر است مبل های تان بدون رو مبلی بماند تا از این پارچه ها استفاده کنید. پارچه های ساتن همان بهتر است که برای لباس ها به کار بروند تا رومبلی ها. اگر می پرسید چرا؟ با چند دلیل برای تان توضیح خواهیم داد، اول این که سطحی که این پارچه ها ایجاد می کنند بسیار لغزنده خواهد بود و باعث می شوند تا شما هنگام نشستن روی آن ها احساس راحتی نکنید و مدام سعی در ثابت کردن جای خود داشته باشید.

دوم آن که خدا نکند لکه ای روی پارچه های ساتن بیافتد، آن قدر سخت لکه ها و اثرشان از سطح این پارچه های پاک می شوند که ترجیح می دهید پارچه رو مبلی تان را عوض کنید به جای آن همه زحمت. نکته بعدی را هم باید راجع به این پارچه ها بدانید این است که این پارچه ها بافت های پخته و پر جزییات ندارند که خیلی به درد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی بخورد، مگر آن که از ساتن های طرح دار استفاده کنید و اگر تنها یک نکته مثبت در این پارچه ها وجود داشته باشد، تنوع رنگی بسیار بالای آن ها است.

گلیم و جاجیم برای به عنوان رو مبلی در طراحی دکوراسیون داخلی

استفاده از گلیم و جاجیم ها به عنوان رو مبلی چند وقتی است که باب شده و اتفاقا حس خوبی هم به مبلمان ها می دهد، مخصوصا اگر این مبلمان ها چوب باشند. گلیم ها و جاجیم ها معمولا بافت هایی به نسبت ضخیم و رنگ هایی پخته مانند انواع طیف های رنگ قرمز و رنگ نارنجی را دارند. حضور این پارچه ها با آن بافت های کمی زبر و ضمختشان در مبلمان منزل می تواند تفاوتی باشد که شما در دکوراسیون داخلی خانه تان به آن نیاز دارید.

مزایا و معایب گلیم و جاجیم

درست است که این نوع پارچه ها حس اصالت را در دکوراسیون داخلی خانه پر می کنند اما باید در نظر بگیرید هزینه ای که برای استفاده از گلیم ها به عنوان رومبلی می پرداید بسیار گران تر از دیگر پارچه ها است. این پارچه ها معمولا در برابر ضربه و اشیا تیز مقاوم هستند ولی اگر بر حسب اتفاق آسیب ببینند هزینه تعمیر و نگه داری شان هم بالا است.

گلیم ها و جاجیم ها معمولا طرح های شلوغی دارند و اگر لکه روی آن ها بیافتد خیلی پیدا نمی شود، اما اگر لکه ها نمایان باشند پاک کردن آن ها کار راحتی نیست.

مبل فرش، سوغاتی از کرمان

مبل قالی یا همان مبل فرش، مبلمان سنتی با پوششی از فرش دستباف است که قدمتی دیرینه در کرمان دارد، مبل قالی تلفیقی از هنر فرش بافان کرمانی و صنعت چوب است که منجر به پدید آمدن این نوع از مبلمان ها شده است. این مبل فرش ها از نظر کار آیی بیشتر شبیه همان گلیم ها و جاجیم هایی است که در قسمت قبل توضیحشان دادیم و بیشتر هم برای خانه هایی که سبک کلاسیک دارند استفاده می شود.

عرض: 2متر

رنگبندی:

آب ، سرمه ای، سبز، مشکی، طلایی

قیمت هرمتر : 14500 تومان

شماره تماس:

09169558627

ایمیل:

Akbar.z1351@gmail.com

 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما