پارچه تترون طرحدار

پارچه تترون طرحدار همان پارچه پیراهن ساده است .به طور کلی پارچه تترون دارای دو نوع است نوع اول دارای الیاف پنبه ای بیشتر است که در تولید پیراهن های مردانه استفاده می شود و نوع دوم بیشتر از الیاف مصنوعی در تولید آن استفاده می شود که مناسب تهیه چادر و پیراهن است .

پارچه تترون طرحدار پارچه در دوخت پوشاک بیشتر استفاده می شود قیمت مناسب ، تنوع در رنگ، سادگی در طرح، لطافت و ظرافت تترون موجب شده تا یکی از محبوب ترین پارچه های تولید ها باشد. تترون پارچه ای است که تابع مد نیست و با تغییر در الگوهای مد و فشن، از مد نمی افتد. گرماژ یا همان وزن پارچه مثل پارچه تترون تعیین کننده قیمت آن است.


براق نبودن؛ براق بودن پارچه تترون، حاکی از آن است که درصد فلامنت یا در اصطلاح عام، درصد پلاستیک آن بالاتر از درصد نخ یعنی ویسکوز است. به صورت تقریبی، پارچه تترون خوب دارای ۶٠ درصد ویسکوز و ۴٠ درصد فلامنت است. در پارچه تترون نامرغوب، این درصدها برعکس و به همین دلیل براق تر هستند.
پارچه تترون طرحدار از پارچه های خنک و مخصوص فصل گرماست و ایجاد حساسیت نمی کند. به همین جهت در دوخت لباس نوزادان بیشترین کاربرد را دارد و موجب تعریق و حساسیت نمی شود. همچنین از نظر کاربرد به 4 دسته تقسم می شود :
پارچه تترون ساده :
بیشتر در مصارف خانگی و لباس کودک استفاده می شود . چون هم نرم است و هم دارای مقاومت خوبی می باشد .
پارچه تترون بیمارستانی :
کاربرد آن از روی اسمش پیداست و وزنی معالدل 150 تا 175 گرم دارد .تفاوت اصلی پارچه تترون بیمارستانی با پارچه تترون معمولی در گرماژ و رنگبندی آن است . همان طور که می دانید لباس بیمار باید از جنسی تهیه شود که برای او حساسیت ایجاد نکند و دارای وزن سبک خوش دوخت و رنگبندی شاد باشد مه به صرفه ترین این پارچه ها هم به حساب می آید .
دلایلی که پارچه تترون در دوخت لباس های بیمارستانی بیشتر استفاده می شود :
قابل شستشو بودن
امکان استفاده چندین باره
قیمت ارزان
سبک بودن
لطافت
رنگبندی متنوع

هر بیمارستان بر اساس سیاست خود رنگ پارچه تترون مصرفی را انتخاب می کند . در اکثر بیمارستان ها دو نوع رنگ آبی برای مردان و صورتی برای بانوان مورد استفاده قرار می گیرد .

در یک دسته بندی کلی، اصلی ترین رنگ هاى پارچه تترون بیمارستانی به شرح زیر است:

آبی
صورتی
سبز سیر
سبز مغز پسته ای
سفید
شیری
یاسی
لیمویی
رنگ های دیگری نیز در پارچه های تترون بیمارستانی به کار می روند که کاربرد کم تری دارند، مانند: آبی کاربنی، فیروزه ای، گلبهی، سبز چمنی، سبز کله غازی و فسفری.
ویژگی های پارچه تترون بیمارستانی درجه یک
برخی از ویژگی های پارچه تترون بیمارستانی با کیفیت، شامل موارد زیر می شود:
خام پارچه ( با مصرف بهترین الیاف ارتباط مستقیم دارد )
نوع رنگرزی
ثابت بودن رنگ در انواع شستشوها
یک دست بودن رنگ در تمام پارچه
لطافت
زیردست خوب
شفافیت رنگ
بدن نما نبودن
تراکم بافت استاندارد
بسته بندی خوب طاقه ها
عرض دقیق پارچه
برای خیرد و فروش انواع پارچه با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی 

تلفن تماس :09169558627

تلگرام :t.me/parchehfrosh

واتساپ:09169558627

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما