رازهای خرید پارچه

رازهای خرید پارچه که فروشندگان به شما نمی گویند

رازهای خرید پارچه چیست؟ شاید دارید به این فکر می کنید که پس از خواندن این مطلب می توانم به پارچه فروشی محل یا تامین کننده عمده پارچه خود تماس بگیرم و به او بگویم که به این دلیل و آن دلیل فهمیدم که کلاه سرم گذاشتی و شاید هم خود بازاری هستید و می گویید وای این تیکه کلام من برای فروش اینجا نباشد! ( مزاحی بیش نبود )

راز های خرید پارچه که باید بدانید!
حس اکثر مردم قبل از خرید پارچه

پارچه تقریبا مانند هندوانه در بسته میماند!

شما در اکثر موارد با چشم و ظاهر پارچه و حتی لمس کردن، به الیاف، کیفیت رنگ، مرغوبیت بافت و یا وزن پارچه پی نخواهید برد.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که قبل و بعد از خرید پارچه استرس آن را دارید که گران خرید کردید یا خیر، جنس با کیفیت تهیه کردید یا نه!

بعضی از ما بی دلیل فروشنده ای را متهم به گران فروشی می کنیم و گاه برای او مثال می آوریم که فلانی همین جنس را ارزان تر از شما می فروشد. بعضی مواقع نیز برای یک پارچه فروش به به و چه چه راه می اندازیم که شما چقدر برای ما عزیزی و ته دل می گوییم خدا خیرت دهد که ارزان فروشی.

عکس آن نیز هست. اندیشه افرادی نیز این است که اگر گران خرید کردیم حتما و حتما پارچه از کیفیت بالایی دارد و معیار خرید خود را بر پایه این می گذارند که جنس خوب گران و جنس بد ارزان است!

طرز تفکر مشتری اولین بحث رازهای خرید پارچه

با توجه به موارد ذکر شده (رازهای خرید پارچه) همین کافیست که بدانید مشتری گاه خود به خاطر طرز تفکرش باعث می شود که از او سو استفاده شود و این را بدانید که دو قشر از خریداران با صفات ذکر شده مطمئنا سرشان کلاه می رود:

١.ارزان بخر ها

مفت باشد … باشد. ارزان بخری برد کردی. برنامه ریزی این افراد به خیال خود زرنگ این است که از صد جا قیمت بگیرند و در نهایت در ذهن خود مناقصه ای راه بیاندازند و در آن فروشنده ای با ارزان ترین جنس را برگزینند. انگلیسی ها یک ضرب المثل دارند که می گویند: آنقدر ثروتمند نیستم که جنس ارزان بخرم.

٢. لوکس بخر ها

آن طرف قضیه هم هست. بعضی افراد که در تشخیص کیفیت محصول توانایی ندارند نیز تصور دارند که هر کس گران تر بفروشد پس مطمئنا جنسش از مرغوبیت بیشتری برخوردار است. به نظر آنها تضمین کیفیت محصول قیمت بالای آن است. همین نگاه است که باعث ایجاد تفکر گران فروشی در سر عده قلیلی از پارچه فروشی ها یا تولید کنندگان می باشد.

به فروش پارچه دو قشر بیشتر شک کنید!

در خرید عمده پارچه معمولا حجم بالایی از پول مبادله می شود. پس باید خیلی مراقب باشید که سرمایه زیادی را از دست ندهید.

عده قلیلی از فروشنده های پارچه و تولیدکنندگان آن را نیز می توان به دو دسته زیر تقسیم کرد.

١. ارزان فروش های پارچه

این دسته از کاسب ها نحوه تجارت خود را بر پایه طرز تفکر قشر اول مصرف کننده یعنی ارزان بخر ها می گذارند. برایشان مهم نیست جنس با کیفیت باشد یا خیر. اصول آن ها این است که قیمت ارزان باشد تا مشتری های رقیب را جذب خود کنند. تصور آن ها این است که ارزان فروشی قدرتمندترین سلاح در بازار فروش پارچه است.

٢. گران فروش های پارچه

از رازهای خرید پارچه، این نوع از تولید کنندگان یا پارچه فروشی ها نیز بر روی نحوه فکر لوکس بخر ها برنامه ریزی می کنند. آن ها گران فروشی را تبلیغ کار خود می دانند و با همین ابزار قصد تخریب دیگران را دارند. خود را در لول بالایی می دانند و حتی تخفیف دادن را یک عامل مضر برای کسب و کار خود خطاب می کنند.

رازهای خرید پارچه و ماندگاری در بازار فروش پارچه

این دو نوع روش کسب و کار پایان خوشی ندارد و دیر یا زود تک تک مشتری های خود را از دست می دهند و از گردونه بازار پارچه خارج خواهند شد.

برای این دو دسته نگاه به کسب درآمد همان تا نوک بینی خود دیدن است. آنها به دنبال سود های مقطعی هستند و کسب اعتبار، برند شدن و تولید ثروت در دراز مدت در برنامه شان نیست.

مراقب باشید دیر یا زود حذف نشوید!

تولیدی پوشاک در خرید عمده پارچه خود اگر ارزان بخر یا لوکس بخر باشد محکوم به حذف شدن و بی اعتبار شدن است.

کارخانه نساجی یا پارچه فروشی نیز که آن دو روش غلط از تجارت را پیش گیرد از همین حالا بداند که دیر یا زود ورشکسته خواهد شد و هیچ وقت ماه پشت ابر نمی ماند و بهتر است به این موضوع فکر کنیم که چگونه برند شویم؟

شاید پر گویی شد ولی نیاز بود ابتدا بدانید که طرز فکر شماست که باعث خرید ناموفق شما می شود و از طرفی نیز با رفتار افراد سودجو یا شاید نادان در تجارت و تولید آشنا شوید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما