انواع پارچه کجراه

انواع پارچه کجراه در چه مواردی کاربرد دارند؟

پارچه کجراه از جمله پارچه های پر کاربرد و شناخته شده در بازار پارچه و پوشاک است که برای مواردی گوناگون کاربرد دارد. مشخصات انواع پارچه کجراه موجب تولید با تیراژ بسیار زیاد توسط کارخانجات نساجی و خرید فروش عمده آن‌ها در بازار شده است. امروزه مشاغل متعددی هستند که با مدل های گوناگون پارچه کجراه سر و کار دارند و به نحوی از پوشاک تهیه شده از این پارچه بهره می گیرند.
تولیدی های پوشاک اغلب از این پارچه شناخت جزیی دارند و برای خرید پارچه کجراه باکیفیت بهتر است، اطلاعات دقیق‌تری از روند تولید کجراه، کارخانجات نساجی و اینکه پارچه کجراه در چه مواردی کاربرد دارد؟ داشته باشند. در این مقاله سعی داریم مدل‌های مختلف کجراه و مصارف متعدد این پارچه را برای تولیدکنندگان پوشاک و فروشندگان پارچه توضیح دهیم.

انواع پارچه کجراه در چه مواردی کاربرد دارند؟

مشخصات انواع پارچه کجراه

نام این پارچه برگرفته از نوع بافت آن است که خطوط کج در بافت آن باعث نامگذاری و شهرت آن شده است. زمانی که سخنی از پارچه کجراه شود، فورا در ذهن مشتریان پارچه های لباس کار تداعی می‌شود. اما مصرف عمده انواع کجراه فقط به دوخت لباس‌های کار محدود نمی‌شود و هر کدام از پارچه های کجراه متناسب با کیفیت و الیافی که در تولید آن‌ها به کار رفته متفاوت است.

 انواع پارچه کجراه

انواع پارچه کجراه بر اساس نوع الیافی که در تولید آن‌ها استفاده شده است، تقسیم بندی می‌شوند:

  • کجراه فلامنت
  • کجراه فیلامنت ویسکوز
  • کجراه کتان

این چند مورد از پرمصرف‌ترین مدل‌های پارچه کج راه هستند که روزانه متراژ انبوهی از آن‌ها توسط کارخانجات نساجی تولید و در بازار توزیع می‌شوند.
کجراه فیلامنت ویسکوز همانطور که از نامش مشخص است، از الیاف فلامنت و ویسکوز بافته شده است که معمولا وزن هر متر پارچه حدود ۲۸۰ گرم است. الیاف مورد استفاده پارچه کتان نیز پنبه است که برخی آن را با نام پارچه کجراه پنبه ای در بازار می‌شناسند. البته پارچه های کتان از درصد مختلفی از پنبه تشکیل شده‌اند و در برخی کارخانجات بصورت پلی استر پنبه نیز تولید می‌شوند.
نکته: قیمت فروش پارچه های کجراه پنبه ای نیز از دو مورد قبل بیشتر است.

هر متر پارچه کجراه کتان متناسب با درصد پنبه‌ای که در آن به کار رفته، مختلف است، اما معمولا از ۳۶۰ گرم به بالا تولید می‌شوند. عرض هر مدل از این پارچه ۱۵۰ سانتی متر است و بصورت طاقه‌های ۳۰ و ۴۰ متری طاقه پیچی می‌شوند.

 

تفاوت ترگال با کجراه چیست

پارچه های ترگال بسیار مشابه انواع کجراه هستند ولی بافت پارچه های ترگال بصورت ساده است و هیچگونه خط کجی در بافت این پارچه مشاهده نمی‌شود. همچنین هر متر پارچه ترگال حدود ۲۴۰ است.

مصارف پارچه کجراه

انواع کجراه در بخش پوشاک بخصوص لباس های فرم نقش به سزایی دارند و تقریبا تمامی تولید کنندگان روپوش و لباس های فرم بر کیفیت و قیمت مناسب انواع پارچه کجراه آگاه هستند. اما مصارف عمده پارچه کجراه صرفا به دوخت روپوش یا لباس فرم محدود نیست.
آیا می دانید بیشترین موارد کاربرد پارچه کجراه چیست؟

کجراه لباس های فرم مدارس

انواع ترگال و کجراه ویسکوز از بهترین پارچه های مخصوص لباس فرم مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف هستند که کارخانجات نساجی متعددی این پارچه ها را با رنگبندی‌های بسیار متنوع تولید می‌کنند.
به دلیل دوام و ضخامت بیشتر کجراه به نسبت پارچه ترگال، معمولا برای دوخت لباس فرم مقاطع راهنمایی،  دبیرستان و دوخت شلوار های پسرانه از رنگبندی مختلف کجراه استفاده می‌شود.

کجراه لباس های کار

لباس های پرسنلی و فرم کارکنان ارگان ها و کارخانجات گوناگون از انواع کجراه تهیه می‌شوند که برای چنین مشاغلی از هر سه مدل کجراه متناسب با نوع شغل بهره می‌گیرند. مشاغلی که با آتش یا گرمای زیاد سر و کار دارند، نیازمند پوشاکی هستند که علاوه بر خنک بودن پارچه، از دوام بالایی در برابر دمای بالا برخوردار باشند. برای مثال لباس فرم کارکنان شرکت‌های نفت و گاز، کارکنان پمپ بنزین، مشاغلی همانند جوشکاری و … از پارچه های کتان دوخته می‌شوند.همچنین برای مشاغلی مانند لباس‌های فرم شهرداری، پرسنل کارخانجات و … از انواع کجراه فلامنت و ویسکوز استفاده می‌کنند.

انواع پارچه کجراه

کجراه روپوش پزشکی و پرستاری

روپوش‌های پزشکی و پرستاری یکی دیگر ازمصارف پارچه های ترگال و کجراه هستند که معمولا برای این مشاغل، رنگ سفید آن خریداری و تولید می‌شود.

 

کجراه مانتو و شلوار اداری

کجراه برای دوخت مدل‌های گوناگونی از مانتو و شلوارهای اداری گزینه بسیار ایده آل است و تولید کنندگان پوشاک از رنگبندی‌های گوناگون این پارچه برای تولید این پوشاک بسیار استقبال کرده‌اند. دوام خوب این پارچه باعث رضایت مصرف کنندگان شده است و مانتو و شلوارهای دوخته شده از آن بسیار خوش فرم و رسمی هستند.

کجراه منسوجات بیمارستانی

موارد استفاده انواع کجراه فقط برای دوخت پوشاک نیست! برای مثال دوخت رو تختی‌های هتل، بیمارستان، روپوش های اتاق عمل، منسوجات جراحی و … از جمله کاربردهای کجراه بیمارستانی است که فروش بسیار خوبی در بازار دارند.

کجراه شلوار کردی

برای دوخت شلورهای کردی از پارچه کجراه فلامنت و فلامنت ویسکوز بسیار استفاده می شود که دوزندگان اگر قصد خرید کجراه ارزان قیمت را داشته باشند، رنگبندی های متفاوت کجراه فلامنت را تهیه می کنند.

کارخانه های نساجی پارچه کجراه

امروزه در استان اصفهان که قطب صنعت نساجی کشور است، کارخانجات بی شماری در حال تولید پارچه کجراه با طیف رنگبندی‌های وسیعی هستند. اما در میان این کارخانجات تنها تعدادی از آن‌ها هستند که تولیدات آن‌ها بسیار شناخته شده است و مشتریان نیز بدون هیچ دغدغه و نگرانی از آن‌ها برای تولید پوشاک بهره می‌گیرند. کارخانه فدک، تک، زرین پود، آیدین، زرین تکس، رنگین و … از جمله بهترین تولیدات انواع کجراه هستند که محصولات آن‌ها در هر شهری بصورت عمده و طاقه‌ای به فروش می‌رسند.
اما قطعا کیفیت پارچه های تولید شده کارخانجات با یکدیگر یکسان نیست! آیا می دانید تفاوت کیفیت انواع کجراه از کارخانجات مختلف چیست؟

مشخصات اصلی پارچه های کجراه تمام کارخانجات تقریبا یکسان است اما کیفیت نوع نخ مصرفی، بافندگی پارچه، رنگرزی و تکمیل خوب پارچه از دلایل تفاوت میان تولیدات کارخانجات است.
بدون شک سود یک تولیدی در عرضه پوشاکی با کیفیت و مشتری پسند است که چنین هدفی الزاما با خرید کجراه با کیفیت امکان پذیر است. زمانی که انواع پارچه ترگال و کجراه را از کارخانجات با تجربه با تولیدات خوب تهیه کنید، هرگز نگران تل شدن پارچه، رنگ پریدگی زمان شتسشو نخواهید شد و بدون هیچ استرسی خرید عمده را انجام می‌دهید. بنابراین برای خرید عمده پارچه کجراه بهتر است بهترین کارخانه تولید کننده کجراه را شناسایی کنید و در نهایت با ارائه پوشاک و منسوجاتی باکیفیت، بهترین سود را کسب نمایید.

کارخانه های نساجی پارچه کجراهکارخانه های نساجی پارچه کجراه

قیمت عمده پارچه کجراه

قیمت عمده پارچه کجراه در هر کارخانه متفاوت است. همانطور که قبلا توضیح دادیم، مشخصات پارچه، نوع بافت و تکمیل آن در قیمت نهایی پارچه نیز تاثیری مستقبم دارد.
اما برای خرید ارزان پارچه کجراه چه کاری باید انجام داد؟

قیمت خرید عمده پارچه در بازارهای هر شهر یکسان نیست و خریداران پارچه برای خرید با قیمت ارزان سعی در دسترسی و تماس به کارخانه را دارند. بدون شک خرید عمده و عدلی پارچه از کارخانه نساجی ارزان‌تر از خرید پارچه در بازار است و خریداران برای رونق کسب و کارشان در بازار رقابتی فعلی ملزم به خرید پارچه از کارخانه هستند. بسیاری از مراکز درمانی، شرکت های بزرگ و کارخانجات برای دوخت انواع لباس‌های فرم مناقصه‌های را تشکیل می‌دهند که تولیدی‌های پوشاک برای پیروزی در چنین فرصتی باید پارچه کجراه ارزان قیمت را ارائه دهند.
بنابراین ارتباط مستقیم با کارخانه یک فرصت بسیار عالی برای شرکت و موفقیت در چنین مناقصاتی است.

 

خرید اینترنتی پارچه کجراه از کارخانه

در گذشته برای خرید عمده پارچه الزاما باید حضوری مراجعه می‌کردیم که هزینه‌ای اضافی برای خریداران داشت. اما امروزه با پیشرفت بستر فضای مجازی فرصتی محیا شده است که کارخانجات تولید کننده پارچه بتوانند با مشتری به راحتی ارتباط بگیرند. خرید اینترنتی پارچه کجراه از کارخانه نیز با چنین شرایطی بسیار آسان و سریع شده است و بدون هیچگونه واسطه‌ای می‌توان با مدیران فروش کارخانه و یا عاملان فروش آن‌ها ارتباط بگیرید. بنابراین استعلام سریع قیمت و سفارش آنلاین پارچه ترگال و کجراه یکی از مزایای خرید اینترنتی پارچه است که امروزه بسیاری از تولیدی‌های پوشاک به راحتی از آن بهره می‌گیرند. ارسال سفارشات نیز بدون هیچگونه نگرانی از طریق باربری و اتوبوسرانی امر خرید اینترنتی پارچه را سرعت بخشده است و حتی شهرستان‌های نیز می‌توانند انواع پارچه کجراه را به قیمت روز و نرخ کارخانه خریداری کنند.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش:

واتشاپ 09169558627

واتساپ : 09930699356

تلگرام: @parchehdozan

ایمیل :Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما