انواع پارچه تترون

انواع پارچه تترون در عرض های مختلف، با تراکم بافت های گوناگون و به تبع آن وزن های متغیر در کارخانجات نساجی کشور تولید می شود. تولید این نوع پارچه برای مصارف بیمارستانی، بیشتر در کارخانجات نساجی شهرهای استان اصفهان صورت می گیرد.

پارچه تترون از الیاف ویسکوز، پلی استر و فلامنت ساخته می شود. معمولا چله یا تار آن فلامنت و پود آن پلی استر ویسکوز است.

منظور از پارچه تترون بیمارستانی چیست؟

به علت مصرف بالای بیمارستان ها از پارچه تترون، کارخانجات و مشتریان به تترون هایی که با طیف رنگ بیمارستانی تولید می شوند، اصطلاحا پارچه تترون بیمارستانی می گویند. تفاوت اصلی پارچه تترون معمولی با پارچه تترون بیمارستانی در قیمت پایین تر، رنگبندی روشن و گرماژ پارچه است.

پارچه های مناسب لباس بیمار

جنس لباس بیمار باید به نحوی باشد که حساسیت پوستی ایجاد نکند، بدن نما نباشد، و به صورت سبک، خوش دوخت، شیک و با رنگبندی های شاد تهیه شود. برای دوخت لباس های بیماران می توان از پارچه های یکبار مصرف یا اسپان باند، فلامنت در فلامنت، فلامنت پنبه، پلی استر پنبه، تترون و ترگال استفاده کرد؛

چرا پارچه تترون نسبت به سایر پارچه ها برای لباس بیماران بیشتر مصرف می شود؟

اصلی ترین دلایل محبوبیت پارچه تترون برای استفاده در لباس های بیمارستانی شامل موارد زیر می شود:
قابل شستشو بودن
امکان استفاده چندین باره
قیمت ارزان
سبک بودن
لطافت
رنگبندی متنوع

طیف رنگبندی پارچه های تترون بیمارستانی

هر بیمارستان و مرکز درمانی با توجه به سیاست های خود، رنگ لوگو، خصوصی یا دولتی بودن آن، سلیقه های شخصی و مدیریتی و موارد دیگری از این دست، رنگ انواع پارچه تترون مصرفی خود را انتخاب می کند.
اکثر بیمارستان ها، به خصوص بیمارستان های دولتی، از رنگ های آبی و صورتی استفاده می کنند. رنگ آبی برای لباس آقایان و رنگ صورتى برای لباس خانم ها استفاده می شود.
بیمارستان های خصوصی مختار هستند هر رنگی را برای لباس بیماران و پرسنل خود استفاده کنند. آن ها برای نشان دادن وجه تمایز خود با بیمارستان های دولتی، رنگ هایی به غیر از آبی و صورتی به کار می برند.

در یک دسته بندی کلی، اصلی ترین رنگ هاى پارچه تترون بیمارستانی به شرح زیر است:
آبی
صورتی
سبز سیر
سبز مغز پسته ای
سفید
شیری
یاسی
لیمویی

ویژگی های پارچه تترون بیمارستانی درجه یک

ثابت بودن رنگ در انواع شستشوها
یک دست بودن رنگ در تمام پارچه
لطافت
زیردست خوب
شفافیت رنگ
بدن نما نبودن
تراکم بافت استاندارد
بسته بندی خوب طاقه ها
عرض دقیق پارچه

براق نبودن؛ براق بودن پارچه تترون، حاکی از آن است که درصد فلامنت یا در اصطلاح عام، درصد پلاستیک آن بالاتر از درصد نخ یعنی ویسکوز است. به صورت تقریبی، پارچه تترون خوب دارای ۶٠ درصد ویسکوز و ۴٠ درصد فلامنت است. در پارچه تترون نامرغوب، این درصدها برعکس و به همین دلیل براق تر هستند.

پارچه تترون بیمارستانی با عرض ۱۵۰ سانتی متر

انواع پارچه تترون با عرض یک متر و نیم، بیشترین مصرف و محبوبیت را برای مصارف بیمارستانی دارد. اکثر تولیدی های پوشاک تمایل دارند از عرض ١۵٠ سانتی متر یا عرض سه متر استفاده کنند. پارچه تترون بیمارستانی با عرض ۱۵۰ سانتی متر برای لباس بیمار بزرگسال ( مردانه و زنانه )، ملحفه، روتختی، لباس پرسنل و مقنعه مصرف می شود. وزن این نوع پارچه، بین ١۶۵ تا ٢٠٠ گرم است

متراژ هر طاقه پارچه تترون بیمارستانی

استاندارد طاقه پیچی برای پارچه تترون ۴٠ متر است. متراژ هر توپ پارچه تترون با توجه به عرض آن شاید تفاوت هایی داشته باشد، ولی در اکثر موارد، طاقه ها چهل متری هستند. برای مثال پارچه تترون با عرض ١۵٠ سانتی متر به صورت طاقه رول های ۱۰۰ و ۱۵۰ متری نیز پیچیده می شود.

تفاوت طاقه کتابی با طاقه رول در این است که در طاقه های کتابی، پارچه از وسط تا و سپس پیچیده می شود که اصطلاحا به آن دولا می گویند. در رول، پارچه بدون تا خوردن و به صورت یک لا بسته بندی می شود.

برای خرید و فروش انواع پارچه تترون با ما در ارتباط باشید.

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس 09169558627

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما