پارچه پیراهن مردانه

پارچه پیراهن مردانه


پارچه پیراهن مردانه از پارچه های تخت بافت ( تار و پودی ) به شمار می رود که با الیاف مصنوعی، طبیعی و یا مخلوطی از هر دو معمولا با عرض ١۵٠ سانتی متر ( در مواردی با عرض ١۵۵ سانت ) در دو نوع ساده و طرح دار تولید و تکمیل خواهد شد. علاوه بر بافت و نوع الیاف مصرفی به این موضوع هم توجه کنید که نوع تکمیل پارچه از مهمترین فاکتورهای کیفیت یک پارچه مناسب پیراهن است. بنابر این طرح و رنگبندى، نوع الیاف تار و پود پارچه و زیر دست پارچه از موارد مهم در انتخاب و خرید پارچه می باشد.

پارچه پیراهن مردانه

پارچه پیراهن مردانه

انواع پارچه پیراهنی مردانه


انتخاب پارچه مرحله اول و مهمترین مرحله از دوخت هر لباسی می باشد ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع پارچه های مناسب برای پیراهن آشنا کنیم :

پارچه کشی پیراهنی مردانه

پارچه های کشی می توانند تار کش ( کش در طول پارچه )، پود کش ( کش در عرض پارچه ) و یا از هر دو طرف کشی باشند.در خرید پارچه های پیراهنی کشی بهتر است از پارچه پود کش استفاده شود. یعنی پارچه فقط از عرض کش بیاید مانند پارچه کتان کش.

پارچه تترون پیراهنی مردانه

پارچه تترون یکی از پارچه هایی است که برای دوخت پیراهن مردانه و زنان مورد استفاده می شود این پارچه معمولا از الیاف پلی استر و ویسکوز تولید می شود البته پارچه های تترون معمولی زیبایی لازم برای پیراهن را ندارد اما پارچه تترون خود دارای انواع مختلف می باشد که برای تولید پیراهن مردانه مناسب می باشد.

  • پارچه تترون آکسفورد پیراهنی مردانه

نوع بافت شطرنجی بسیار ریز، پارچه آکسفورد را به یکی از خاص ترین پارچه های پیراهن مردانه و زنانه تبدیل کرد.طرح چهارخانه ریز محو شده در آن و لختی پارچه و تعداد رنگبندی زیاد توانست در مدت کوتاه طرفداران بسیاری پیدا کند .تترون آکسفورد بهترین انتخاب برای پارچه پیراهنی اسپرت می باشد. این پارچه اکنون در ایران هم تولید می شود.

  • پارچه تترون فلورا پیراهنی مردانه

این پارچه علاوه بر شیک بودن برای دوخت پیراهن ، به علت دارا بودن ۳۵ درصد پنبه در بافت خود بسیار خنک است .

پارچه تترون فلورا

پارچه تترون فلورا

  • پارچه تترون کجراه پیراهنی مردانه

این پارچه دارای بافت ریز و کجراه است که در رنگ سفید از تایلند وارد کشورمان می شود. این پارچه  در عین لطافت و خنکی دارای مقاومت بالاست که همین ویژگی ها باعث شده برای دوخت پیراهن در یونیفرم  بسیار استفاده شود.

  • پارچه تترون ژاپن پیراهنی مردانه

پارچه پیراهنی تترون ژاپن در عین سادگی لطیف و همه پسند است ، اما این پارچه دارای قیمت بالاتری نسبت به نمونه ایرانی می باشد  و  مسلما برای تولید پیراهن های جعبه ای استفاده از پارچه تترون ایرانی مقرون به صرفه است.

پارچه پوپلین پیراهنی مردانه

این پارچه دارای بافتی نرم می باشد و از نظر وزن  مانند پارچه آکسفورد است و اغلب برای پیراهن های غیر رسمی و اسپرت استفاده می شود.

پارچه جناغی پیراهنی مردانه

این پارچه از جنس پنبه با بافت یک‌ در میان مورب و متراکم برای پیراهن است بدون آنکه رسمی بودن آن از بین برود. در بافت این مدل پارچه، جهت اریب‌ها هر یک‌ چهارم اینچ عوض شده و به عقب و جلو تغییر می‌کند که به پارچه عمق بیشتری می‌دهد.

پارچه ماهوت پیراهنی مردانه

این پارچه که بسیار شبیه پوپلین است و یکی از رسمی‌ترین پارچه‌های پیراهنی برای استفاده روزمره است. پارچه ماهوت راه‌ راه از رشته‌های به‌ هم‌ بافته شده با رنگ‌های نزدیک به هم ایجاد می‌شود و آن‌قدر ظریف است که از دور بازتاب پیدا می‌کند.

برای خرید و فروش با ما تماس بگیرید

اکبر حقی زهابی

تلفن : 09169558627

ایمیل :akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما