پارچه های فاستونی

پارچه های فاستونی ، به طور کلی پارچه فاستونی دارای دو نوع پلی استر ویسکوز و پشمی هستند. با توجه به این که برای ساخت لباس و پوشاک از پشم گوسفند استفاده می شود و همان طور که قبلا هم گفتیم از پشم گوسفند برای تولید پارچه فاستونی استفاده می شود، یکی از عواملی که باعث می شود یک پارچه فاستونی یک پارچه ی خوب و درجه ی یک تلقی شود مقدار پشمی که برای تولید پارچه در آن به کار رفته شده است.

نکته ی بعدی که باید در مورد پشم گوسفند به کار رفته در پارچه فاستونی پشم به آن اشاره کرد این است که امروزه تقریبا نزدیک به دویست نژاد گوسفند در جهان وجود دارد و با توجه به تفاوتی که در نژاد این گوسفندها وجود دارد پشم آن ها نیز متفاوت است و به همین همه این پشم ها براساس نوعی که دارند دسته بندی می شوند. در ضمن به دلیل این که الیاف پشم به گونه ای است که هوای متراکم در خود نگه می دارد و الیاف متراکمی نیز دارد باعث می شود که در برابر هر گونه تغییر دمایی بدن فرد مقاوم شود. از دیگر خصوصیات پشم که می تواند بر کیفیت پارچه فاستونی تاثیر بگذارد رنگ پذیری بسیار خوب پشم، عبور امواج ماورابنفش و مقاومت در برابر اشتعال است.

https://parchedozan.ir/wp-admin/post-new.php

همچنین نکته ی دیگری که باعث تفاوت در پارچه های پشمی می شود مقدار پشم به کار رفته در آن هاست معروف ترین نوع پارچه های پشمی که در بازار وجود دارد درصد پشم های آن ها به صورت ذیل است:۵۵-۴۵، ۷۵-۲۵، ۲۰-۸۰، ۱۰-۹۰ .

اما به دلیل این که این اعداد به صورت زوج به کار رفته اند شاید برای تان سوال باشد که کدام عدد نشان دهنده درصد پشم است، در پاسخ به این سوال باید بگوییم عددی که کوچک تر باشد نشان دهنده ی درصد پشم به کار رفته در پارچه ی فاستونی پشمی است، برای مثال اگر روی پارچه ی برای درصد پشم پارچه نوشته باشد ۱۰-۹۰ ، یعنی ۱۰ درصد از الیاف به کار رفته در این پارچه فاستونی، پشم است.

اما دسته ی دوم پارچه فاستونی که از پلی استر ویسکوز ساخته می شوند دارای الیاف پلاستیکی هستند و کمتر چروک می شوند، قیمت این نوع پارچه فاستونی نسبت به پارچه های فاستونی پشمی ارزان تر است، همچنین پارچه فاستونی ساخته شده از پلی استر ویسکوز حالت خشکی دارند و انعطاف پذیری نیز ندارند. اما پارچه فاستونی پشمی لطیف تر هستند و سنگین تر از پارچه فاستونی هستند که از پلی استر ویسکوز تولید شده اند. اما با توجه به این که پشمی که در الیاف پارچه فاستونی به کار برده می شوند جزو الیاف طبیعی به حساب می اید، پارچه فاستونی پشمی این خاصیت را دارند که نسبت به پارچه فاستونی تولید شده از پلی استر ویسکوز زودتر چروک شوند. ولی قیمت پارچه های فاستونی پشمی از پارچه های فاستونی تولید شده از پلی استر ویسکوز بیشتر است.

کاربرد پارچه های فاستونی

پارچه های فاستونی جزو پارچه های پر طرفدار میان اقایان و خانم ها به حساب می اید که توانسته حجم زیادی از  سرمایه گذاری ها را به خود اختصاص دهد. شاید رایج ترین کاربرد فاستونی را در کت و شلوارهای تولید شده باید دانست، کت و شلوار لباس رسمی مشترک در بین ملل مختلف است و با توجه به این که پارچه فاستونی کیفیت بالایی دارد بسیاری از اقایان در طی سال تصمیم می گیرند برای مجالس رسمی که در آن حضور پیدا می کنند از کت و شلوارهای فاستونی آماده و یا دوخت کت و شلوارهایی مطابق سلیقه شان و با پارچه ی فاستونی استفاده کنند.

پارچه های فاستونی جزو پارچه های پر طرفدار میان اقایان و خانم ها به حساب می اید که توانسته حجم زیادی از  سرمایه گذاری ها را به خود اختصاص دهد. شاید رایج ترین کاربرد فاستونی را در کت و شلوارهای تولید شده باید دانست، کت و شلوار لباس رسمی مشترک در بین ملل مختلف است و با توجه به این که پارچه فاستونی کیفیت بالایی دارد بسیاری از اقایان در طی سال تصمیم می گیرند برای مجالس رسمی که در آن حضور پیدا می کنند از کت و شلوارهای فاستونی آماده و یا دوخت کت و شلوارهایی مطابق سلیقه شان و با پارچه ی فاستونی استفاده کنند.اما نباید از بیشترین مشتری های پارچه های فاستونی یعنی خانم ها غافل شد، پارچه فاستونی برای دوخت لباس های خانم ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد از جمله استفاده ی پارچه فاستونی برای خانم ها می توان به دوخت مانتو، کت و دامن برای خانم ها اشاره کرد.

پارچه فاستونی به دلیل محبوبیتی که دارند باعث ایچاد معاملات پر رونقی برای افرادی که در زمینه ی تولید و فروش پارچه فعالیت می کنند شده است به همین دلیل می توان نتیجه گرفت تولید و عرضه ی پارچه های فاستونی از سود بالایی برخوردار است.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در تماس باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس : 09169558627

ایمیل : Akbar.z1351@gmail.com

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما