پارچه ساتن

پارچه ساتن از الیاف بلند و پیوسته شکل می‌گیرد. در گذشته پارچه ساتن را با استفاده از الیاف ابریشم می‌بافتند که الیافی بلند و پیوسته دارد. ولی ساتن‌های امروزی را با پلی استر و یا ریون که هر دو از الیاف بلند تولید می‌شوند، می‌بافند.

پارچه ساتن

ویژگی‌ها

مهم ترین ویژگی پارچه ساتن تکمیل درخشنده اش و ریزش و دراپه زیباش است. از دیگر ویژگی‌های مثبت این نوع پارچه می‌توان به:

براق بودن:

به دلیل نوع بافت پارچه ساتن، روی این پارچه براق و لطیف و پشت آن ساده و مات است. به همین دلیل پارچه ساتن حس لطافط و لوکس بودن را القا می‌کندو

ریزش زیبا:

به دلیل جمع شدگی الیاف در بافت ساتن، این پارچه ریزشی زیبا و لطیف دارد که همین موضوع باعث شده است تا پارچه ساتن گزینه مناسبی برای لباس شب و پرده باشد.

دوام بالا:

از دیگر ویژگی‌های مهم پارچه ساتن می‌توان به با دوام بودن آن اشاره کرد. دوام بالای این نوع پارچه به این دلیل است که در بافت آن از الیاف بلند استفاده می‌شود و به روشی محکم بافته می‌شود.

مقاومت در برابر چروک

آخرین مورد از ویژگی‌های پارچه ساتن که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، چروک ناپذیری این پارچه است. پارچه ساتن به راحتی چروک نمی‌شود و به اصطلاح چروک ناپذیری کمی‌دارد.

اشاره کرد.

البته این نوع پارچه معایبی نیز دارد که عبارتند از: نخش کش شدن آسان و سختی کار با آن، لیز بودن .

پارچه ساتن
https://parchedozan.ir/wp-admin/post-new.php

انواع ساتن

پارچه ساتن انواع مختلفی دارد که این تفاوت به نوع الیاف به کار رفته در بافت و روش بافت آن‌ها بستگی دارد و هر کدام از آن‌ها خصوصیات مربوط به خود را دارند. برخی از انواع پارچه ساتن عبارتند از:

ساتن آنتیک:

در بافت ساتن آنتیک معمولا از نخ اسپان در پود استفاده می‌شود و با مد ۵‌هارنس و ۸‌هارنس بافت صورت می‌گیرد. این نوع ساتن نسبتا نیمه سنگین است و شفافیت کامل را ندارد. کاربرد این نوع ساتن بیشتر در پرده و وسایل خانه است.

ساتن بارونت:

الیاف مصرفی در این نوع ساتن، ریون و پنبه است که ریون به عنوان تار و پنبه به عنوان پود استفاده می‌شوند. این نوع ساتن، براق ترین نوع ساتن محسوب می‌شوند.

چارموس:

ساتن چارموس سبک ترین نوع پارچه ساتن است و ریزشی ساده دارد. این پارچه تمامی‌خصوصیات قدیمی پارچه ساتن را دارد و در دوخت انواع لباس استفاده می‌شود.

ساتن پشت کرپ:

آخرین نوع ساتن که در این مقاله بررسی خواهیم کرد، ساتن پشت کرپ نام دارد. در این نوع ساتن همانطور که از نام آن مشخص است، یک طرف کرپ و یک طرف آن ساتن براق است. در دوخت انواع مختلف لباس‌های ساتن از این نوع ساتن استفاده می‌شود.

برای خرید و فروش انواع پارچه به صورت عمده با ما در ارتباط باشید

اکبر حقی زهابی

تلفن سفارش: 09169558627

تلگرام: @parchehferosh

ایمیل :Akbar.z135161@gmail.com

واتساپ:09169558627

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما