پارچه ساتن

پارچه ساتن چیزی فراتر از یک پارچه نرم و براق است که اغلب از آن به عنوان دوخت لباس‌های شب مجلسی و لباس عروس استفاده می‌کنند. نکته‌ای که باید در مورد ساتن بدانید آن است که ساتن یک نوع بافت است و می‌تواند شامل انواع پارچه‌های دیگر نیز شود. پارچه‌های بسیاری با ساتن بافته می‌شوند اما ممکن است خودشان ساتن نباشند.

بسیاری بر این تصور هستند که پارچه ساتن از ابریشم خالص بافته می‌شود. همانند ساتن ابریشمی. امکان تولید ساتن از الیاف رشته‌ای ابریشم وجود دارد اما برخی از تولیدکنندگان هنگام بافت آن از الیاف پلی‌استر و نایلون نیز استفاده می‌کنند. به همین خاطر تعریف مشخصی برای جنس اصیل این پارچه وجود ندارد.

انواع پارچه ساتن و کاربردهای آن
https://parchedozan.ir/wp-admin/post-new.php

خاستگاه اولیه ساخت پارچه ساتن به چین و شهر گوانژو بازمی‌گردد. از طریق جاده ابریشم، خود ساتن و دستور ساخت آن به سراسر جهان صادر شد و ایتالیا اولین کشور غربی بود که در قرن دوازدهم این پارچه را تولید کرد. جالب است بدانید، جنس بیشتر روکش مبلمان کاخ ورسای (فرانسه) از ساتن است.

انواع پارچه ساتن

پارچه ساتن دارای انواع گوناگونی است و جزو یکی از انواع پارچه‌های مجلسی می‌باشد. از ساتن علاوه بر دوخت لباس در دکوراسیون منزل و روکش وسایل خانه نیز استفاده می‌کنند.

  • ساتن تافته

ساتن تافته دارای آهار بیشتر و ریزش کمتر نسبت به انواع دیگر ساتن است. مقاومت و استحکام این پارچه ساتن از دیگر نکات برجسته آن است که انتخاب خوبی برای دوخت انواع شومیز، مانتو، لباس مجلسی و غیره است.

انواع پارچه ساتن و کاربردهای آن

  • ساتن کرپ

ساتن کرپ در واقع یک پارچه دو رو است که پشت آن کرپ و روی آن از ساتن بافته شده است. این نوع بسیار مناسب برای دوخت لباس‌های رسمی، لباس شب و لباس عروسی هست.

انواع پارچه ساتن و کاربردهای آن

  • ساتن حریر

برای دوخت شال، روسری و لباس‌های سبک به سراغ ساتن حریر بروید. از ویژگی‌های این نوع پارچه ساتن می‌توان به براقیت کمتر، لطافت خاص و وزن کمتر آن اشاره کرد.

انواع پارچه ساتن و کاربردهای آن

برای خرید و فروش انواع پارچه با ما در ارتباط باشید.

تلفن :09169558627

ایمیل : Akbar.z1351@gmail.com

تلگرام :parchehfrosh@

واتساپ :09169558627

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما