پارچه ترگال

پارچه ترگال جنسی مقاوم و آسیب‌ناپذیر دارد. همین مسئله باعث می‌شود از آن در بخش‌های مختلف صنعت خیاطی استفاده شود. از پارچه ترگال جهت دوخت لباس بیمار و فرم‌های بیمارستانی، پرده و روکش تخت بیمارستان، روپوش مدارس و همچنین لباس‌های کار، چه در بخش اداری و چه صنعتی، استفاده ‌می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این پارچه علاوه بر جنس مقاوم می توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد. در محیط کار زمانی که قرار است لباس فرم به تعداد زیاد دوخته شود قیمت جنس اولیه می‌تواند بسیار مهم باشد. همچنین پارچه ترگال به راحتی چروک نمی‌شود، تحت تاثیر مواد شیمیایی و شوینده‌ها قرار نمی‌گیرد و نسبت به حرارت نیز مقاوم است. اما با وجود انواع مختلفی که از این پارچه در بازار موجود است چطور می‌توانیم مناسبت‌ترین نوع را برای هدف خود خریداری کنیم؟ در این مطلب قصد داریم شما را برای خرید بهترین پارچه ترگال متناسب با هدف‌تان راهنمایی کنیم.

عرض پارچه ترگال

پارچه عمده ترگال ساده از ۴۱۰۰ نخ تار و در یک سانت بافت پارچه ۲۴ عدد نخ پود تولید شده است. عرض پارچه در تولید خام آن ۱۶۵ سانتی متر است و در عرض ۱۵۰ سانتی‌متر فیکس می‌شود. در نوع دم کجراه این پارچه ۵۱۰۰ نخ تار وجود دارد و در یک سانت ۲۴ عدد نخ پود تولید می‌شود که در عرض ۱۶۵ سانتی‌متر پارچه خام بافته می‌شود و در عرض ۱۵۰ سانتی‌متر می‌شود. پارچه کجراه با بافتی راه راه مورب شناخته می‌شود و از آن معمولا برای دوخت کت و مانتو استفاده می‌شود.

گرماژ‌ پارچه ترگال

پارچه ترگال ساده با گرم‌های مختلفی بافته می‌شود که این گرماژ بسته به تعداد نخ‌های مورد استفاده در تار و پود پارچه متغیر است. بهترین گرم پارچه ترگال ساده ۲۴۵-۵+۵ است و کمتر از این گرماژ نیز تولید می‌شود. در جنس کجراه پارچه ترگال نیز با توجه به نوع بافت و تراکم آن وزن‌های متفاوتی وجود دارد و بهترین گرم برای آن ۲۹۵-۵+۵ است. ترگال کجراه با گرم ۲۵۰ نیز بافته می‌شود و در برخی از مصارف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ و فرآیند تکمیل پارچه ترگال

پارچه ترگال ساده و کجراه در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود و برای تولید آن‌ها از سیستم ژیگر، جت و ترموزول استفاده می‌شود. کیفیت هر نوع از این سیستم‌های با یکدیگر متفاوت است ول بهترین نوع آن‌ها سیستم ترموزول است زیرا نوع رنگ‌دانه‌ها به صورت کامل جذب پارچه می‌شوند و در نتیجه رنگ پارچه یکدست خواهد شد و در اثر شست و شو رنگ نمی‌دهد. هریک از انواع سیستم‌های رنگرزی برای مصارف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور مثال سیستم جت برای تولید لیاس‌های کار و تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیستم ترموزول برای تولید لباس فرم کاربرد دارد زیرا موجب دوام و کیفیت آن می‌شود. از کارخانه‌های شناخته شده که در زمینه رنگرزی پارچه‌ می‌توان به کارخانه حیدر اصفهان، رنگیران، بهرنگان، بهارجین، اطلس چاپ، لگا و افشار اشاره کرد.

انواع پارچه ترگال

پارچه ترگال
پارچه ترگال

به طور کلی دو نوع ترگال در بازار موجود است، نوع ساده آن که به همان نام ترگال شهرت دارد و نوع کجراه. در ادامه به معرفی این دو نوع پارچه خواهیم پرداخت.

برای خرید و فروش انواع پارچه با ما در ارتباط باشید.

اکبر حقی زهابی

تلفن تماس : 09169558627

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما